Privatlivs- og cookiepolitik

Denne privatlivs- og cookiepolitik gælder for Finansforbundets app og hjemmesider, dvs. Finansforbundet.dk og de hjemmesider, der tilhører Finansforbundets kredse (Assurandorkredsen.dk, Danskekreds.dk, Jyskebankkreds.dk, Kredsnordea.dk, Kredsoest.dk, Kredsvest.dk, Nykreds.dk, Sparnordkreds.dk og Sydbankkreds.dk, Worklifeinvestment.dk samt Ordbog.finansforbundet.dk).

Det gælder for både app og hjemmesider, at vi altid behandler de oplysninger, vi indsamler, fortroligt, og at vi ikke sælger videre til tredjeparter. I det omfang lovgivningen kræver det, videregiver vi  oplysninger til relevante myndigheder.

1. Finansforbundets hjemmesider

Hvilke personlige oplysninger indsamler vi?

Som hovedregel kan du færdes på Finansforbundets hjemmesider uden at afgive personlige oplysninger, dvs. oplysninger, der kan bruges til at identificere dig som person som f.eks. for- og efternavn, privatadresse, medlemsnummer og mailadresse.

Der er dog visse særlige funktioner, du kun kan anvende og få udbytte af, hvis du afgiver personlige oplysninger, men det er grundlæggende sådan, at vi kun beder dig om de oplysninger, der er nødvendige for at kunne servicere dig.

Det gælder f.eks., når du:

  • logger på for at få adgang til Feriebørsen eller redigere dine medlemsdata og samtykker, for her har vi brug for at kunne identificere dig entydigt vha. NemID eller dit personlige brugernavn og password.
  • tilmelder dig et nyhedsbrev, for så skal vi kende din e-mailadresse og dit navn for at kunne identificere dig entydigt og sende nyhedsbrevet til dig.
  • tilmelder dig et arrangement, for her har vi brug for en række oplysninger for at kunne håndtere din tilmelding og eventuelt fakturere dig.
  • anvender vores løn- eller jobberegner, da det er nødvendigt med f.eks. lønoplysninger for at kunne placere dig på løntrin og beregne værdien af din løn.
  • booker en karrieresamtale, da du samtidig accepterer, at din karrierevejleder må få adgang til resultaterne af dine øvelser, så de kan bruges som afsæt for samtalen. Vi bruger også dine data til at sende dig karriereinformation, der er relevant i forhold til dine resultater. Det kan f.eks. være information om relevante kurser og arrangementer.
  • udfylder en af de formularer, vi af og til bruger i forbindelse med f.eks. kampagner, hvor vi efterfølgende kan få brug for at kontakte dig.
  • som tillidsvalgt logger på vores ekstranet, Finansnet, da det er nødvendigt, at vi kan identificere dig og dit hverv entydigt vha. NemID eller dit personlige brugernavn og password.

Hvordan kan du få dine personlige oplysninger slettet?
Vi opbevarer kun oplysninger, så længe vi har brug for dem for at kunne servicere dig og så længe, det er tilladt i henhold til lovgivningen. Så snart behovet er væk, sletter vi oplysningerne igen. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaringen, og vi kan derfor ikke angive en generel tidsramme for, hvornår vi sletter oplysningerne igen.

Hvis du på eget initiativ ønsker at få slettet de personlige oplysninger, du selv har afgivet på en af Finansforbundets hjemmesider, vil vi bede dig om at sende en mail til gdpr@finansforbundet.dk

Hvilke øvrige oplysninger indsamler vi og hvordan?
Udover de personlige oplysninger, du i særlige tilfælde kan blive bedt om at afgive, indsamler vi oplysninger, der gør det muligt for os at generere anonymiserede statistikker over brugen af vores hjemmesider. Vi fører f.eks. statistik over, hvor mange brugere der besøger hjemmesiden, og hvilke sider der bliver vist mest. Statistikken indeholder ikke nogen oplysninger, der kan relateres til dig som enkeltperson, og vi anvender den udelukkende til at gøre hjemmesiden bedre, 

Oplysningerne indsamler vi via cookies, der er en lille fil med tekst, som hjemmesiden gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus. Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. De husker f.eks., om den samme bruger tidligere har besøgt en bestemt side, og hvor længe besøget varede. Vi videresælger ikke dataene, og vi følger naturligvis den gældende lovgivning.

Her er de cookies, vi gemmer på din computer, hvis du har givet accept.

Hvordan kan du få dine øvrige data slettet?

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din Internet-browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at der vil være mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden via cookies kan huske de valg, du foretager.

Du kan også slette cookies, som du tidligere har accepteret. Hvis du bruger en pc/computer med en nyere Internetbrowser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne CTRL + SHIFT + DELETE. Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger, og derefter skal du klikke på det relevante link:

Husk, at du skal slette cookies i alle de browsere, du bruger.

Hvornår er kommunikationen sikker?

Når du benytter de normale kontaktfunktioner på Finansforbundets hjemmesider, bliver dine beskeder sendt ukrypteret. Det gælder f.eks., når du klikker på en mailadresse for at sende os en e-mail. Men når du indsender oplysninger om dig selv via en formular på en af vores hjemmesider, så sendes informationerne altid krypteret via https.

De oplysninger, du sender os, bruger vi til at behandle og besvare din henvendelse.

 2. Finansforbundets app

Hvilke personlige oplysninger indsamler og bruger vi?

Første gang du bruger app'en, beder vi om dit cpr- eller medlemsnummer og en selvvalgt adgangskode, så vi dels kan tjekke, om du er medlem af Finansforbundet og dels kan sørge for, at du fremover kan logge på uden cpr- eller medlemsnummer. Du skal også vælge de emner, der interesserer dig, så vi kan sørge for, at du kun får vist de arrangementer, der er relevante for dig. 

De data, som vi spørger dig om ved første besøg, supplerer vi med data, vi ellers har om dig, f.eks. kreds, geografi og tillidshverv. De supplerende data er også med til at sikre, at du kun får vist relevante arrangementer, f.eks. arrangementer i din region.

Når du bruger app'en, indsamler og behandler vi derfor disse oplysninger om dig:

  • Cpr-nummer
  • Fornavn
  • Interesser
  • Kreds
  • Tillidshverv
  • Tilmelding til arrangementer

Hvilke øvrige oplysninger indsamler vi og hvordan?
Udover de personlige oplysninger indsamler vi informationer, der gør det muligt at se statistik over den generelle brug af app'en. Vi fører f.eks. statistik over, hvor mange der har hentet app'en, valgte interesser og tilmeldte arrangementer. Statistikken indeholder ikke nogen oplysninger, der kan relateres til dig som enkeltperson, og vi bruger udelukkende informationerne til at hjælpe os med at gøre app'en og udbuddet af arrangementer og nyheder bedre og som en del af vores service til at vise indhold, der er så relevant for dig som muligt.

Hvordan kan du få dine personlige og øvrige oplysninger slettet?
Ønsker du at få slettet dine oplysninger, skal du selv slette app'en. Derudover skal du sende en e-mail til gdpr@finansforbundet.dk, hvor du beder os om at fjerne dine informationer i app'en, dvs. dine interesser, din tilmelding til push-beskeder og den statistik, der kan identificere dig som person.

Du skal være opmærksom på, at vi er nødt til at gemme informationerne om din tilmelding og betaling for arrangementer.

3. Hjemmesidens og app'ens ejer og kontaktoplysninger

Denne hjemmeside er drevet og ejet af:

Finansforbundet
Applebys Plads 5
1411 København K
Telefon: +45 3296 4600
E-mail: post@finansforbundet.dk

Få dine oplysninger slettet 

Vil du have slettet dine oplysninger, er du velkommen til at Webredaktionen.

Kontakt Webredaktionen

Har du spørgsmål?

Kontakt
Webredaktionen
webredaktionen@
finansforbundet.dk

Finansforbundets persondatapolitik

Læs mere